Úřad městyse Škvorec
Masarykovo náměstí 122
250 83 Škvorec
IČO: 00240869
Tímto dokumentem vám poskytujeme informace o vašich právech souvisejících se zpracováváním vašich osobních údajů. Při zpracovávání osobních údajů se řídíme právními předpisy, zejména nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) platného od 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 s nabytím účinnosti od 25.5.2018. Zpracovávání osobních údajů probíhá vždy pouze v rozsahu daném konkrétní službou nebo účelem zpracování.
Níže se dozvíte, jak budeme zpracovávat Vaše osobní údaje s ohledem na Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen GDPR).
Městys shromažďuje osobní údaje sloužící k jednoznačné identifikaci subjektu údajů (fyzických osob), kontaktní údaje umožňující komunikaci a další údaje vztahující se k předmětu vykonávaných agend a související s poskytovanými službami a činnostmi Městyse. Osobní údaje jsou získávány přímo od občanů, případně ze základních registrů.
Hlavním účelem zpracování osobních údajů je plnění agend vyplývajících z povinností Městyse a poskytování služeb občanům.
Účel zpracování | Právní základ*1 |
Poskytování služeb systému CzechPoint | c |
Evidence obyvatel | c |
Gratulace jubilantům | c |
Vedení státní evidence obyvatel | c |
Vedení mzdové agendy | c |
Najímání lidských zdrojů z Úřadu práce | c |
Organizace voleb | c |
Vedení matriky | c |
Pořádání výletů s občany | f |
Správa lidských zdrojů | c |
Evidence žádostí stavebnímu úřadu | c |
Poskytnutí komerčního sdělení | b |
Pořádání posezení se seniory | f |
Evidence nájemních smluv | c |
Pronájem hrobového místa | c |
Provoz Obecní knihovny | b |
Příjem a výdej pokladních dokladů | c |
Evidence a výběr správních poplatků | c |
Evidence a výběr místních poplatků | c |
Vidimace a legalizace | c |
Pořádání vítání občánků | c |
Vydávání Obecního zpravodaje | e |
Evidence smluv | c |
Vedení úřední desky | c |
Vydávání povolení kácení stromů v obci | c |
Vedení spisové služby | c |
Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. | c |
1*a) subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů;
b) zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů;
c) zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje;
d) zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby;
e) zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce;
f) zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů, zejména pokud je subjektem údajů dítě.
Doba zpracování osobních údajů se řídí zákonnými požadavky, smluvními ujednáními nebo dobou, na kterou byl subjektem údajů udělen souhlas se zpracováním osobních údajů.
Městys zpracovává Vaše osobní údaje ve svých informačních systémech. Zpracování osobních údajů je pod stálou kontrolou procesů fyzického i technického zabezpečení. Při zpracování Městys využívá bezpečnostních kontrolních a technických mechanismů zajišťujících ochranu zpracovávaných údajů v nejvyšší možné míře před neoprávněným přístupem, přenosem, ztrátou nebo zničením a před dalším možným zneužitím.
Zaměstnanci pracující s osobními údaji v rámci plnění svých pracovních povinností jsou vázáni mlčenlivostí přetrvávající i po skončení pracovního vztahu k Obci.
Městys provozuje kamerový systém
Správce | Městys Škvorec Masarykovo nám. 122, 250 83 Škvorec, IČO: 00240869 Kontaktní osoba: Ing. Martina Vodičková, tel.: +420 224 283 840 |
Účel zpracování | Ochrana majetku správce, života a zdraví občanů prostřednictvím stálého kamerového systému. |
Právní důvod | Oprávněné zájmy správce a třetích stran. (článek 6 odst. 1 písm. f, GDPR nařízení) |
Popis kategorií subjektů údajů | Občané Městyse a návštěvníci níže jmenovaných prostor a vstupující osoby do monitorovaného prostoru – veřejnost. |
Popis kategorií osobních údajů | Identifikační údaje ve formě kamerového záznamu |
Informace poskytované subjektům údajů | Prostřednictvím piktogramů umístěných na vstupech do zaznamenávaného prostoru, včetně identifikace správce |
Příjemci osobních údajů | V odůvodněných případech Policie ČR, orgány činné v trestním řízení, případně jiné zainteresované subjekty pro naplnění účelu zpracování (např. pojišťovna). Nejsou plánovaní příjemci v třetích zemích. |
Lhůta pro výmaz | Doba uchovávání záznamu je 72 hodin. Řešený zachycený incident je uchován pro nezbytnou dobu. |
Technická a organizační opatření | Bezpečnostní kryt, řízený přístup k datům, školení oprávněných osob, vedení předávacích protokolů třetím osobám. Podrobněji řešeno ve směrnici k provozu kamerového systému, která je přiložena k tomuto záznamu. |
Počet zapojených kamer | 6 |
Objekt umístění kamer | 2 ks kamera – Masarykovo náměstí a okolí úřadu |
Režim kamer | Nepřetržitý Dochází k prostému záznamu bez využití softwarového porovnání biometrických charakteristik. |
Zpracovatel | INTERCONNECT s.r.o., IČO: 25704826 |
Městys předává osobní údaje zpracovatelům osobních údajů na základě smlouvy s příslušnými ustanoveními o zpracování osobních údajů. Seznam zpracovatelů:
Galileo Corporation s.r.o. | IČO: 25448714 |
Markéta Růžičková | IČO: 07886098 |
Město Úvaly | IČO: 00240931 |
R J&D Bene s.r.o. | IČO: 06555063 |
Triada, spol. s r. o. | IČO: 43871020 |
Dále mohou být osobní údaje předány subjektům veřejné moci a státním orgánům, pokud je to uloženo nebo umožněno právním předpisem.
Subjekt údajů se v případě zpracování osobních údajů na základě informovaného souhlasu vždy svobodně rozhodne, zda svůj souhlas poskytne, případně omezí nebo zda odmítne souhlas udělit. Městys je vázáno rozsahem poskytnutého souhlasu.
Poskytnutý souhlas lze kdykoli odvolat. Po odvolání souhlasu nebo jeho neposkytnutí ukončí Městys zpracování osobních údajů.
umožňuje subjektu údajů zjistit, zda a případně jaké údaje o jeho osobě Městys zpracovává, účel, právní základ, způsob a dobu zpracování a o příjemcích, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny. Stejně tak má každý subjekt údajů právo na informaci o všech osobních údajích, které o něm Městys zpracovává. Tím by však neměla být dotčena práva ostatních (zejména právo na ochranu jejich osobních údajů, ale rovněž se může jednat o ochranu duševního vlastnictví či obchodního tajemství), případně ohrožena národní bezpečnost. Subjekty údajů také mají být informováni o tom, zda jsou jejich osobní údaje využívány k automatickému rozhodování nebo profilování.
umožňuje subjektu údajů dožadovat se nápravy v případě, kdy zjistí, že evidované údaje jsou nesprávné, nepřesné nebo neúplné. Městys musí v případě oznámení zajistit provedení opravy bez zbytečného odkladu.
(neboli právo být zapomenut) umožňuje subjektu údajů požadovat odstranění svých údajů z evidence Městyse, pokud nastane některý z těchto případů:
V případě uplatnění práva na výmaz je subjekt údajů oprávněn požadovat výmaz všech výskytů a odkazů na jeho osobní údaje ve všech kopiích.
ukládá Obci omezit zpracovávání osobních údajů občana z následujících důvodů:
umožňuje subjektu údajů ohradit se proti zpracování jeho osobních údajů založenému na oprávněném nebo veřejném zájmu Městyse. V případě námitek subjektu údajů má Městys povinnost ověřit a řádně zdůvodnit, zda oprávněné či veřejné zájmy převažují nad zájmy subjektu údajů na ochraně jeho osobních údajů.
umožňuje subjektu údajů získat své osobní údaje ve strukturované strojově čitelné podobě. Rovněž může požadovat, aby tyto údaje byly předány přímo jinému správci, pokud je to (technicky) možné a proveditelné. Právo se však uplatní pouze v případech, kdy je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu či smlouvě.
Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů), pokud se domníváte, že při zpracování vašich osobních údajů došlo k porušení pravidel ochrany osobních údajů.
elektronickým podáním:
Lhůta na zpracování žádosti činí 30 dní ode dne přijetí žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit až o 60 dní, zejména z důvodu komplexnosti a obtížnosti případu, o čemž musí být subjekt údajů ze strany správce údajů informován, včetně důvodu prodloužení.
Chci si přečíst zprávy starostky